17 Mart 2015 Salı

Mucize / Mahsun Kırmızıgül


         Mucize filmi Mahzun Kırmızıgül'ün 1 ocak 2015 te vizyona giren son filmidir.Film dram ağırlıklı olmasına rağmen kahkaha alacağınız çok komik yerler de var. Filmin gerçek bir hikâyeden alınmış olduğunu ben filmin sonundaki resimlerden anladım , çok şaşırdım ve tekrar düşünmeme neden oldu.Aziz karakterini oynayan Mert Turak şüphesiz mükemmel bir oyunculuk sergilemiş. Mert Turak'ı en son oynadığı Beni Böyle Sev' den de hatırlarsınız belki.Burdan sonrası için izlemeyenler lütfen izleyip okusun spoiler bulunmaktadır.  Film 1960 lı yıllarda bir dağ başında uzak bir köye giden Ege'li öğretmen Mahir ( Talat Bulut )  ile başlar. Öğretmen okulda öğretmenlik yapacak ama ortada okuldan eser yoktur ve köy halkının el birliği ile okulu yapmaya başlarlar. Bu sırada Mahir öğretmen, engelli Aziz ( Mert Turak ) karşılaşırlar ve ona okuma yazma öğretmeye başlar. Bu sırada aile de evlenmemiş erkek çocukların da evlenme zamanı gelmiştir ve sırası ile istenecektir. Aziz en büyük çocuk olmasına rağmen aile onu bekletin ve sırayı diğer çocuklara verir. Diğer çocuklardan birisi '' Anne dikkat et dişleri inci gibi olsun. Benim için dişler çok önemli. " der ama annesi dişleri bozuk birini beğenmiş ve getirmiştir. Diğeri " Anne mavi gözlü olsun. Benim için göz önemli der. " o sırada diğer kardeşler de " Sen ne kadar istersen de annem kendine kız alıyor." Diye dalga geçiyorlar ve sonuçta kız şaşı oluyor.  Bir gün Aziz babası bir adamın hayatını kurtarır ve adam " sen benim hayatımı kurtardı bende sana kızımı veriyorum." der. Aziz in babası " Benim oğlum sakat. " der. Adam " Kalbi sakat olmasın. " der ve kızını verir. Kızı gören herkes şaşırır çünkü kız güzeller güzelidir. Köy halkı hem kız ile hem de Aziz ile dalga geçer bu yüzden Aziz ve karısı köyü terk eder. 7 yıl sonra döndüğünde tamamen iyileşmeş, eski halinden eser yoktur. Ameliyat mı olduğunu soran babasına Aziz in verdigi cevap " Ben aşık oldum. "
      Böyle bir hikayenin olmasi gerçekten mucizevi bir şey olsa gerek. Aziz'in atla olan iliskisi de cok güzeldi. 7 yıl sonra onu hissedip geldiği anda çok duygulandım. Filmi izlemeden önce bana ben istememe rağmen dizinin sonunu duymuş olmam bende çok büyük şaşkınlık olmasa da bilmeme rağmen o kadar şaşırdım ve duygulandım. Özellikle ailecek izlemenizi şiddetle tavsiye ederim.



'n'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder