19 Haziran 2015 Cuma

Araba Sevdası - Recaizade Mahmut Ekrem


   Araba Sevdası Türk Edebiyatının ilk realist romanıdır. Bihruz Bey tam bir Fransız kültürüne hayran burjuva beyefendisidir. Aslında Bihruz Bey evin ( ev de denemez aslında sarayların ) tek oğlu olması onun tüm parasını çarçur edip harcamasına neden olmuş. Lüks kıyafetler ,özel dikim , ve arabalar .Yaşamını sadece bu iki şeye adamış diyebiliriz. Züppe bir tip denilebilir onun için.Bir gün aşık olur ve o kızın peşinden giderek onu bulması için yaşadıklarını anlatıyor. Kitapta çok fazla Fransızca kelime olması o zamanlar Türkçeyi kaba bir dil olarak görmelerinden kaynaklanıyor. Bu durum benim kitabı bitirme isteğimi körüklemiş olmasına rağmen, bitirmek için uzun bir zaman geçti bana göre, kitaba ilgimi azaltmadı.Bence bir kızın odak noktası olması ve onu araması fazla abartı geldi. Benim açıkçası çok beğendiğim bir kitap olmadı. O zamanların olaylarını anlatması açısından gerçekçi fakat benim ilgi duyabileceğim bir kitap değil.

                                                   
                                                                         'n'

2 yorum:

  1. lisede okumuştum sen yazınca resmen duygular depreşti bence :) ellerine sağlı bu arada bloğunu takibe aldım bende bloğuna beklerim sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygularına tercüman olduysam ne güzel :)

      Sil